Halloween med Fields of the nephilim

av | november 4, 2012

Som om det inte räckte att se dem förra året. De skulle avnjutas igen, denna gång i samband med HALLOWEEN firandet. En vanlig vardagkväll i höstlovet.Ryanair hostade än en gång upp flygbiljetter till vrakpris och konsertbiljetternas köptes 2nd hand på ebay för under halva inköpspriset. Shaoli ville följa med så det blev dubbelt upp av allt.

Det snöar i Norge!!

I göteborg var det mellan 4-7°C på dagarna. Det borde bli något kallare på natten och speciellt om man åker norrut. Så passade på att köpa vinterdäck till bilen. Två av de gamla dubb-däcken var utslitna och behövde bytas – men jag bytte på alla fyra till dubbfria däck – och så rätt gjort – det snöade i norge!!

zzzZZZZZ, älskade bekväma sömn!

På flygplatsen låg folk  både på golvet och på sittplatserna. Vi var också trötta så efter ombordstigningen somnade vi snabbt. Ryanair har extremt obekväma stolar och man sover inte gott på dem. Man lutar sig bakåt, på varandra, mot fönstret och lägger sig till slut på matbrickan. För att inte tala om allt annat som pågår i kabinen: försäljning av mat, parfymer, drycker, miljonchans på resor och rabatterade tågbiljetter m.m. Vi vandrade från liverpool street och tvärs igenom innerstan, men det började bli mörkt, så den avslutande biten till hotellet tog vi taxi.

2 timmar försent!!!!

Konserten började kl 19 så vi skulle möta försäljaren kl 18:30 utanför lokalen. Men när vi ringde upp henne så hade det tydligen blitt något förhinder så hon kunde inte komma förräns 20:20. Utanför såldes massor med svarta biljetter. Vi åt en familjemeny på KFC medans vi väntade. Hon kom inte förräns klockan var 20:40, men bad om ursäkt i sann engelsk stil. De är så artiga engelsmän så man nästan viker sig.

När vi kom in spelade förbandet fortfarande. Vi snodde oss en plats precis ovan en liten trappa så shaoli skulle kunna se – men var tvungen att hårdbevaka platsen, så jag kunde inte köpa någon öl. Tur att två tjejer gick omkring med en bricka och sålde upplysta jägermeister pinnar shots!!

Konserten var okej, den dög dock inte för att uppfylla mina drömmar om dåtidens legendariska spelningar, men nu har jag i alla fall sett dem två gånger.

Låtlista finns här.

En recension av konserten med bilder och annat finns här.

Shepherds Bush – en pärla inte långt från stan

Dagen efter åt vi frukost på hotellet. Lite toasts med smör och gele, samt te i princip. Hotellet var hel-fräscht och fint. Vi sov gott och det var inga krusiduller. Kan rekommendera det, dock är det en bit ifrån själva innerstan. Hotel 65. Nära shepherds bush vid konsert, eller shepherds bush market, som är en utomhus marknad. Många indier säljer alla möjliga prylar. Det finns också ett stort varuhus i närheten. Westfield som ska vara det största shopping centret i Europa. (vi var dock inte där)

Brick Lane

Ja, vad ska man säga. Vi hamnade här igen. Det är på något sätt oundvikligt. Vi köpte de nyaste nummer av de senaste indiska skvallertidningarna, inklusive anandalok och tjuvlyssnade lite på folk som snacka ’bangla’ på gatorna.

Optimal tidsplan

Tisdag       - 15:00 slut på jobbet
Tisdag 16:00 - 18:00 jakten på vinterdäck (dubbade eller odubbade?)